30.9.10

The Cure [Friday I'm In Love]

I don't care if Monday's blue
Tuesday's grey and Wednesday too
Thursday I don't care about you
It's Friday I'm in love

Monday you can fall apart
Tuesday Wednesday break my heart
Thursday doesn't even start
It's Friday I'm in love

Saturday wait
And Sunday always comes too late
But Friday never hesitate...

I don't care if Mondays black
Tuesday Wednesday heart attack
Thursday never looking back
It's Friday I'm in love

Monday you can hold your head
Tuesday Wednesday stay in bed
Or Thursday watch the walls instead
It's Friday I'm in love

Saturday wait
And Sunday always comes too late
But Friday never hesitate...

Dressed up to the eyes
It's a wonderful surprise
To see your shoes and your spirits rise
Throwing out your frown
And just smiling at the sound
And as sleek as a shriek
Spinning round and round
Always take a big bite
It's such a gorgeous sight
To see you eat in the middle of the night
You can never get enough
Enough of this stuff
It's Friday
I'm in love



僕は月曜日が憂鬱で 
火曜日や水曜
日が退屈かどうかなんて気にならない 
曜日なんかどうでもいい 
僕が好きなのは
金曜日なんだ 月曜日はなくなってもいい 
火曜日と水曜
日は僕の心を引き裂く 
木曜日は始まって
さえいない 
僕が好
きなのは金曜日なんだ 

土曜日よ、待
ってくれ 
日曜日は
いつも遅刻だ 
でも
金曜日は絶対に躊躇しない 

僕は月曜
日が暗くて 
火曜日
と水曜日が“心臓発作”を起こすかどうかなんて気にならない 木曜日なんか絶対に思い返さない 
僕が好
きなのは金曜日なんだ 

月曜日は毅然
としていてもいい 火曜日と水曜日はベッドで寝ている 
木曜
日は壁を見つめている 
僕が好きなのは金
曜日なんだ 

た目を良くして 
の靴と元気の良さを見ることは素敵な驚きだ 
君はしかめ面を取
り払って 
ただその
音に微笑めばいい 金切り声と同じようになめらかに 
ぐるぐ
る回るんだ 
いつも
大きな口を開けて噛み付きながら 
真夜中
に食事をしている君の姿はとても豪快だ 君はこの程度の量では絶対に満足できない 
僕が好きなのは金曜
日なんだ



---